Cherry Ferry
Een filmmaker keert vanuit Taiwan terug naar zijn geboorteland Myanmar, dat een bloedige geschiedenis kent en opnieuw zucht onder een repressief militair bewind. In sfeervolle, rustige filmbeelden probeert hij de ziel van het land te vangen: lange, dromerige opnamen van snackverkopers aan het werk op de veerboot en gesprekken bij hun families thuis verbeelden het dagelijks leven van zoveel Myanmarezen die kampen met een onzeker bestaan.
Als een vlieg op de muur registreert zijn camera in langgerekte opnamen de gesprekken tussen de vrouwen tijdens het koken, baby’s verzorgen en organiseren van de huishoudkas. Is dit het leven dat hij is misgelopen door Myanmar te verlaten? Hij trekt door het land, terwijl hij nieuwe geweldsuitbarstingen via nieuwsmedia op zijn telefoon volgt. De dolende filmmaker lijkt symbool voor een land op drift.
Als zijn producer op een later moment teruggaat om aanvullende opnamen te maken voor deze film, blijken de jonge verkopers van de veerboot getrouwd en moeder geworden. Sprankjes hoop in een fotogeniek land, waarnaar de filmmaker zelf waarschijnlijk nooit kan terugkeren.