Melt
Nikolaus Geyrhalter strijkt met zijn camera neer op diverse plekken in de wereld waar sneeuw en ijs leidend zijn in het mensenleven: van Antarctica, IJsland, Canada en Japan tot de Franse Alpen en de hoogste gletsjers in Oostenrijk en Zwitserland. Met weidse, statische opnames en indrukwekkende dronebeelden brengt Geyrhalter deze majestueuze plekken in beeld en toont daarin de veelvormigheid van sneeuw en ijs. Die geldt ook op microniveau, zo vertellen kenners: geen sneeuwvlok is hetzelfde.
Geyrhalter, die in Earth (2019) in beeld bracht hoe de mens wereldwijd met aarde schuift en probeert grip te krijgen op de grond, portretteert hier onze verhouding tot de winterse elementen. Tussen de indrukwekkende opnames in alle tinten wit, grijs en zilver door vertellen zij hun urgente verhaal.