The start of the new school year means a busy time for dressmaker Mambar Pierette. From dawn till dusk, she sews school uniforms in her wooden hut in a slum in the Cameroonian city of Douala. But she always makes time to listen to the concerns of local residents and friends who drop by.
Strictly speaking, Mambar Pierrette is a feature film. But director Rosine Mbakam, who has a background as a documentary maker, films Pierrette’s daily life as if it is really happening to her. The fact that most of the actors are not professionals and are playing themselves strengthens the feeling of authenticity. This drama is real.