Los niños lobo
In een kale, lege kamer vertelt een jongen zijn broer over die keer dat hij in de bossen van West-Afrika een slang at. Zijn broer vult moeiteloos details van het verhaal aan.
Maar: dit is nooit gebeurd. Samen wonen de twee broers in een fantasiewereld. Even later spelen ze oorlogje en schieten ze met neppistolen op de verrader van Che Guevara.
De nationale geschiedenis van Cuba en de verhalen van hun in de oorlog gewond geraakte vader, die in Angola vocht, smelten samen in een verhaal over trouw en verraad. De sober getoonzette korte film creëert een schril contrast tussen de schamele leefomstandigheden en de rijke innerlijke wereld van de twee broers.