Sobre horas extras y trabajo voluntario
Kritische kortfilm in zwart-wit over het Cubaanse beleid van onbetaald overwerk en ‘vrijwilligerswerk’ als onderdeel van de economische groeiplannen. Op het 13de congres van de Cubaanse staatsvakbeweging CTC in 1973 discussiëren arbeiders uit de textielindustrie over nut en noodzaak.
Het creëert niet alleen een ironisch kader voor propagandabeelden waarin communistische leiders Fidel Castro, Che Guevara en Ho Chi Minh te midden van de arbeiders zelf de handen uit de mouwen steken, maar zet evengoed te denken over de vergelijkbare druk tot (onbetaald) overwerk in de kapitalistische wereld van nu.
Sobre horas extras y trabajo voluntario is door Vulnerable Media Lab digitaal gerestaureerd als onderdeel van het Sara Gómez Project.