Hard to Break
Atte en Jonsu zijn twee Finse tieners met een ingewikkelde relatiestatus. Atte (18), die populair is op Snapchat met zijn account ‘Pullis’, drinkt, blowt en breekt graag alle regels. Hij woont in zijn eigen appartement en zijn leven lijkt één groot feest, maar de vrijheid die hij heeft blijkt ook moeilijk om mee om te gaan.
Atte wordt zijn huis uitgezet en krijgt steeds vaker problemen met justitie. Ook Jonsu (16) heeft veel aan haar hoofd. Zij wordt door haar moeder naar de jeugdhulpverlening gestuurd. En uiteindelijk komt er ook veel druk te staan op haar relatie met Atte.
Deze jeugddocumentaire laat de wereld van Jonsu en Atte zien door hun ogen. Chats en video’s die ze op hun socials posten zijn een belangrijk onderdeel van de film, waarin af en toe ook songteksten, inkomende berichten of audio calls door het beeld lopen. Tussen de regels door ontstaat zo een ontroerend portret van twee jongeren die ondanks problemen met verslaving, geweld en eenzaamheid bij zichzelf een opvallend doorzettingsvermogen ontdekken.