A Place to Call Home
Een dromerige korte film met een vervreemdend gevoel dat doet denken aan Alice in Wonderland. Een vader en zijn twee dochters zijn op een mooie, maar vreemde plek beland. Waar niets lijkt te kloppen.
De meisjes vervelen zich en hebben niets te doen. Hun enige gezelschap lijkt de mensen op de foto's aan de muur en de boeken op de planken.
Alhoewel er niet veel gesproken wordt, horen we hen Engels, Nederlands en Farsi praten. Hintend naar hun verleden en de reis die hen hierheen geleid moet hebben. Regisseur Parisa Aminolahi creëert een ongebruikelijke ervaring met deze inventieve film. Ze toont een nieuw perspectief op immigratie zonder teveel uit te leggen of terug te vallen op bekende clichés rondom dit narratief.