Best of Enemies: Buckley vs. Vidal
In the run-up to the U.S. presidential election in 1968, which would see Richard Nixon becoming president, ABC TV invited two leading thinkers to discuss the state of the nation. In the resulting series of spectacular live broadcasts, the ultraconservative journalist William F. Buckley and the progressive author Gore Vidal hurl increasingly violent verbal abuse at one another—on personal as well as political issues. The debates would become the first American example of on-air political mudslinging.
The color archive footage is accompanied by voice-overs of passages from the memoirs of the two intellectual giants, while others who were there reflect on this sensational political debate that marked the beginning of a new era in TV.