Met dit interactieve muziekalbum leidt rapper Vyle je in 31 nummers door een virtueel nagebouwd Chicago langs belangrijke plekken uit de hiphopcultuur van zijn geboortestad en neemt je mee door zijn persoonlijke geschiedenis.
Een appartement in een torenhoge wolkenkrabber, begin 21e eeuw. Liggend op het bed kun je muziekvideo’s op televisie kijken, covers van mixtape-cd’s scannen en uit het raam turen. Vanaf daar begint de reis door Chicago’s turbulente (hiphop)geschiedenis.
Je scheurt in een snelle wagen door tunnels, stopt bij Black-owned cosmeticawinkels en ontdekt belangwekkende steegjes die hun betekenis op het eerste gezicht verbergen. Maar de reis lang invloedrijke locaties stopt niet bij Chicago, hij gaat verder – naar het New Yorkse Manhattan en Italiaanse Spoleto. Zo transformeert het project tot een digitaal monument dat de muziekgeschiedenis van Chicago, door middel van één album, onder de aandacht brengt.