Lesbian Simulator
Lesbian Simulator is te zien als installatie in de DocLab Exhibition en is onderdeel van de VR Gallery.
Voor wie lesbisch is en herkenning zoekt, maar vooral voor degenen die een indruk willen krijgen van wat hun queer familieleden, vrienden, collega’s en kennissen aan negatieve en positieve situaties meemaken, is hier: Lesbian Simulator.
Mix je eigen lesbische avatar in de magische ketel (met een paar lichaamsdelen, een vleugje modegevoel en nog een paar geheime ingrediënten); kies de haarstijl en outfit die het best bij je alter ego passen en ga op zoek naar je eerste lesbische rave, date en partner, met hulp van de hemelse Lesbische Godin (met de stem van Hanna van Vliet). Maar onderweg moet je wel – want zo is de wereld helaas nog steeds – meermaals, in uiteenlopende situaties, uit de kast komen, toxische mannelijke belagers afweren en publieke afkeuring trotseren.
In een vrolijke, cartooneske vorm, met aanstekelijk dansbare muziek en een ironische toon navigeert deze kleurrijke VR-game op speelse manier langs serieuze en lichtvoetige onderwerpen. Je flirt, vecht en neemt nog een negroni sbagliato, terwijl je al gamend zo veel mogelijk karabijnhaken scoort, op weg naar een gemeenschappelijke, liefdevolle ervaring van Pride.