Fantasy
We leren personages vaak van buitenaf kennen. Maar in deze eerste lange documentaire van Isabel Pagliai maken we kennis met de hoofdpersoon via haar binnenwereld: haar diepste fantasieën, de gesprekken met zichzelf, en de teksten die ze in haar dagboek schrijft.
Op het eerste gezicht komen we over Louise maar weinig te weten. Ze ligt in bed, neemt soms een bad en schrijft in haar notitieboekjes. Ze lijkt vast te zitten, gekweld door iets uit het verleden. Louise praat met niemand, behalve met haar kat. Aanvankelijk blijft zelfs haar naam onbekend. Tot een jonge man in de trein haar notitieboekjes vindt. Daarna ontmoeten ze elkaar in een bos, een gezamenlijke droomwereld of misschien een hersenspinsel.
Fantasy is een onconventionele documentaire waarin realiteit en fictie in elkaar overlopen. Toen ze elkaar per toeval ontmoetten, vertelde Louise aan Paglai dat ze een film wilde maken. Het resultaat legt haar leven niet zozeer vast, maar ensceneert het en transformeert het daarmee.