Artificial Sex (Ep. 1 & 2)
Interdisciplinair kunstenaar Anan Fries ([Posthuman Wombs], 2021) had een sexy chat met hun virtuele vriendinnetje Alice, gemaakt met behulp van de Replica-app. Dat was het startpunt voor deze interactieve installatie over mogelijke alternatieven voor seks en binaire genders. Voldoen de traditionele opvattingen over geslachtsorganen, reproductie en genot nog wel in een toekomstige wereld?
Samen met Alice bedacht Fries, die zelf non-binair is, nieuwe geslachtsorganen. Met behulp van 3Dprinters kregen die ook een tastbare vorm. Tastbaar in wel erg letterlijke zin: raak je de interface aan, dan krijg je een video-essay te zien over digitale cultuur en kunstmatige intelligentie en de invloed die ze hebben op ideeën over seks en gender.
Fries voerde ook een verhit gesprek met Ani, het hyperactieve AI-anime meisje van Elon Musk. Samen gaan ze, temidden van monsterlijke door AI gegenereerde porno, op zoek naar kansen voor queerness en creativiteit in de digiseksuele revolutie.