Coded Black
Coded Black is te zien in de DocLab Exhibition, met een eenmalige livepresentatie tijdens DocLab Playroom: Connected Offline.
Het meisje neemt je mee in haar leven op de plantage. Haar verhaal is gebaseerd op historische feiten, gebeurtenissen en echte levens. Het wordt aangevuld met bijzondere archiefstukken en aangrijpende ooggetuigenverslagen. In het tweede deel van de game verken je een Britse stad, ergens in de 20ste eeuw. Ook hier zijn de verhalen over onrecht op elke straathoek te vinden.
De game, die bewust ongemakkelijk en pijnlijk is, biedt naast het educatieve element ook ruimte voor persoonlijke reflectie. En voor triomf, want in beide werelden zijn er naast de horror ook helden en successen. Zoals het verhaal van Nanny Griggs, die een opstand leidde in Jamaica, of dat van Oscar Micheaux: de eerste grote Afro-Amerikaanse filmmaker.