Flana
In deze persoonlijke documentaire gaat regisseur Zahraa Ghandour in Bagdad op zoek naar haar jeugdvriendin Nour, die op tienjarige leeftijd plotseling verdween. Tegelijk is de film een zoektocht naar vele vergeten meisjes. Tijdens haar onderzoek komen duistere geheimen boven van families die hun dochters verstoten en de tragiek van moeders en dochters die gescheiden raken – een lot dat haarzelf trof. Zoekend naar Nour ontmoet ze Layla, een jonge, strijdbare vrouw met een vergelijkbaar verhaal, wat de hoop aanwakkert dat Nour misschien nog leeft.
Gesprekken met haar tante Hayat, een vroedvrouw, bieden meer inzicht in Nours vroege leven, terwijl uit Hayats persoonlijke archief en verhalen een vervlogen tijdperk van stabiliteit en vrouwenemancipatie naar voren komt – een onbekende wereld voor Ghandour, die opgroeide in de jaren tussen twee verwoestende oorlogen.