Flood
Voor haar eerste lange documentaire keert Katy Scoggin terug naar haar ouderlijk huis om de banden met haar religieuze vader aan te halen. Een groot deel van zijn leven wijdt hij aan het nadrukkelijk ontkrachten van de evolutietheorie, terwijl zij sinds haar studententijd juist de kant van de wetenschap is opgegaan.
Katy treft haar vader op een bijzonder moment: het gezin van haar zus verhuist naar de andere kant van het land, haar vader en moeder gaan mee. Het hele huis staat op zijn kop en overal duiken familiefilms, met highlighter gemarkeerde jeugdbijbels en foto’s uit Katy’s experimentele studententijd op. Geconfronteerd met haar eigen jeugd ontdekt zij hoe ook het geloof van de andere gezinsleden zich heeft ontwikkeld.
Want niet alleen Katy heeft moeite zich tot de pater familias te verhouden. Terwijl hun levens in verhuisdozen worden ingepakt, laat de dynamiek tussen haar vader, moeder, zus en neefje zien hoe complex de relaties tussen mensen uit verschillende generaties en van verschillende geloofsovertuigingen kunnen zijn. Ook als ze zo hecht met elkaar samenleven.