All My Sisters
In Teheran groeien de zussen Mahya en Zahra op zoals alle onbekommerde, jonge meisjes: dollen op het klimrek, rommelen met barbies, rare streken uithalen. Maar via het traditionele gezin dringen sluipenderwijs de vele beperkingen van de Iraanse overheid hun leven binnen. Bij de eerste tekenen van puberteit komt de hoofddoek uit de kast, vertelt oma religieuze verhalen en blijken allerlei leuke dingen ineens zondig.
Tegelijk ontwikkelen de zussen – later in de film wordt nog een derde zusje, Maleka, geboren – zich tot kritische, betrokken jonge vrouwen. Hun oom, filmmaker Massoud Bakhshi, volgt hen vanaf hun vroege jeugd in 2007 tot nu, achttien jaar later, en toont in deze raamvertelling zijn opnamen aan de intussen volwassen vrouwen.
Met optische trucjes omzeilt Bakhshi de restricties die vrouwen krijgen opgelegd rond het vertonen hun haar en lichaamscontouren, terwijl hij vastlegt hoe de zussen leren op te staan en te strijden voor hun rechten en hun vrijheid.