Palestine Comedy Club
De Palestijnse komiek Alaa Shehada, succesvol in het buitenland, begint een stand-upcomedy-gezelschap met plaatselijke artiesten. De groep bestaat uit Palestijnse mannen en vrouwen van verschillende leeftijden en uit alle hoeken van het land: de Golanhoogvlakte, Hebron, Ramallah, Jenin, Haifa.
Met aanstekelijk enthousiasme en zelfspot creëren de zes komieken een theatershow waarmee ze langs Palestijnse en Israëlische steden trekken. Muren en controleposten scheiden de regio’s van elkaar, een fragmentatie die zich vertaalt in verschillen in reisprivileges tussen de leden van het gezelschap; maar ook in de uiteenlopende culturen die in het gebied zijn ontstaan en ertoe leiden dat het gezelschap per voorstellingslocatie steeds andere gevoeligheden ontdekt. Waar liggen de grenzen van humor?
De show krijgt zoveel bijval dat een festival in Londen de groep besluit uit te nodigen. Tragisch genoeg valt hun eerste voorstelling daar op 7 oktober 2023. Het geweld dat die dag uitbreekt zet alles op scherp, en ieder lid van de groep wordt op een andere manier met de gevolgen geconfronteerd.