Air Horse One
In a short documentary Lasse Linder follows the travel schedule of Legacy, a fifteen-year-old mare ranked among the very best in the world. Linder shows the constant care and personal attention the horse receives, but also the problems that can arise from incorrect paperwork at customs.
Much of the film is shot from the horse’s perspective, with the world constantly framed by the bars of stable doors or the forecful motion of a treadmill. When Legacy returns to her home base in Florida, her owner claims that her “girl” leads a privileged life.