Far from Beyrouth
From his cozy apartment in Brussels, Mon Dewulf documents his connection with his Lebanese partner Karim—living a world away in Beirut. Dewulf closely follows developments in Lebanon’s capital through videos, voice memos, and text messages. Karim sends videos of devastated apartment buildings, describes Israeli airstrikes, and shares his fears and despair about the situation.
In Far from Beyrouth, Dewulf crafts an intimate portrait of partners keeping close emotionally while living in different worlds. He offers Karim a listening ear, watches live broadcasts from locations in Beirut, and joins pro-Palestine protests to calm his anxieties a little.
Caught between the everyday routines of Brussels and his constant concern for his partner, Dewulf struggles to find a balance as he awaits Karim’s return to Brussels. Even when the distance seems insurmountable, this modern, loving correspondence bears witness to the power of connection.