Far from Beyrouth
Vanuit zijn knusse Brusselse appartement, een wereld verwijderd van Beiroet, legt Mon Dewulf het contact met zijn Libanese partner Karim vast. Via video’s, spraakmemo’s en berichtjes volgt hij de ontwikkelingen in de hoofdstad van Libanon op de voet. Karim stuurt video’s van verwoeste flatgebouwen, vertelt over Israëlische luchtaanvallen, en deelt zijn angsten en wanhoop over de situatie.
Dewulf maakt met Far from Beyrouth een intiem portret van twee partners die zich in verschillende werelden bevinden en toch zo dicht bij elkaar zijn. Hij biedt Karim een luisterend oor, bekijkt live uitzendingen vanaf locaties in Beiroet en loopt mee met Palestina-demonstraties, zodat hij zijn zorgen ietwat kan sussen.
Gevangen tussen de alledaagsheid in Brussel en de constante bezorgdheid over zijn geliefde, probeert Dewulf een balans te vinden in afwachting van de terugkomst van Karim naar Brussel. Het is een moderne en liefdevolle briefwisseling, als getuige van de kracht van verbinding – zelfs wanneer de afstand onoverbrugbaar lijkt.