kiss kiss bang bang
Regisseur Ollie Launspach maakt zijn afstudeerfilm aan de Nederlandse Filmacademie over hoe het voor zijn vriendin Sterre Mulder is dat hij in gendertransitie is. Maar in de loop van hun (liefdevolle, maar hortende) gesprekken maakt zij hem duidelijk dat zijn achterdocht vooral met zijn eigen onzekerheden te maken heeft.
Scènes waarin hij haar letterlijk in de hoek zet en vragen op haar afvuurt die allemaal lijken neer te komen op “Ga je bij me weg?”, worden afgewisseld met een speelse, kleurrijke en enthousiasmerende collage van uiteenlopende bronnen, waaronder homevideo’s, jeugdfoto’s en woord voor woord – op de beat van de soundtrack – gefilmde dagboekfragmenten.