Triangle
Een moeder rommelt door een doos vol herinneringen, ze laat foto’s zien en leest zachtjes liefdesbrieven voor. Een vader bladert door een etnografisch boek en laat zijn blik rusten op een enkele, betekenisvolle foto. Het zijn de ouders van de Frans-Vietnamese Anaël Dang, die 21 jaar eerder een envelop kreeg met een allesbeslissende inhoud.
De envelop, afkomstig van zijn vader, onthulde een pijnlijk familiegeheim, dat door de jaren heen een steeds grotere last werd. Nu, op 41-jarige leeftijd, probeert Dang in dit essayistische familieportret het geheim dat al die tijd als onbespreekbaar gold, bespreekbaar te maken. Hij gebruikt zijn camera om de stilte te doorbreken en zijn ouders over het verleden te laten praten, zodat deze harde driehoeksrelatie een zacht randje kan krijgen.