An Open Field
On 10 March 2019, a Boeing 737 MAX airplane crashed just six minutes after taking off from Addis Ababa, Ethiopia. All 157 people on board perished, including Max Thabiso Edkins, the younger brother of director Teboho Edkins. He and his father, film producer Don Edkins, decided to travel together to the crash site in order to seek something tangible in their grief.
Their compassion contrasts starkly with the calculating stance of airplane manufacturer Boeing. As if attempting somehow to connect with his brother’s spirit, the filmmaker immerses himself in the sounds of the disaster site.