Nasar still feels young. But the truth is that the time he has ahead of him is becoming much shorter than the time behind him. His body is starting to show wear and tear, and there’s a chance he won’t live to see his young children grow up. In an attempt to cheat death, the amiable Brit wants to be cryonically frozen at the moment when his heart stops beating—the idea is that in a distant future, all being well, he can then return to life again.
The film unfolds in the warm embrace of the family, observing the effects of Nasar’s decision on his loved ones from within. His desire to evade death, partly inspired by the traumatic loss of his mother, means that the family members are constantly preoccupied with his mortality—as well as their own. After all, what sense does it make if Nasar has himself frozen but his wife and children don’t? What if he wakes up in a world full of strangers?