Eternal Father
Nasar voelt zich nog jong. Maar de waarheid is dat de tijd die voor hem ligt een stuk korter is dan de tijd die hij achter de rug heeft. Dat zijn lichaam slijtage begint te vertonen en er een kans bestaat dat hij zijn jonge kinderen niet volwassen ziet worden. In een poging om de dood een loer te draaien, wil de sympathieke Brit zich laten invriezen op het moment dat zijn hart stopt met kloppen. Om als alles goed gaat in een verre toekomst weer het leven in te stappen.
De film nestelt zich vanaf het begin in de warme plooien van het gezin en beschouwt de rimpelingen die de beslissing van Nasar veroorzaakt van binnenuit. Juist zijn verlangen om de dood buitenspel te zetten, mede ingegeven door het traumatische verlies van zijn moeder, heeft tot gevolg dat de gezinsleden aldoor bezig zijn met zijn sterfelijkheid. En ook die van henzelf. Want hoeveel zin heeft het wanneer Nasar zich laat invriezen, maar zijn kinderen en vrouw niet? Als hij zal ontwaken in een wereld vol vreemden?