Love+War
Ukraine, 2022. An innocent family is bombed—and war photographer Lynsey Addario is just a stone’s throw away. The photo she takes circulates around the world. Shortly thereafter, she’s already in a taxi heading for the airport—after all, she doesn’t want to miss her son’s concert in London.
Exhausted, but resolute as ever, Addario pushes on. Yes, she wants her photographs to have maximum impact, but she also feels an equal responsibility toward her husband and two children. Her split devotion brings pain and anguish—especially in the knowledge that any day could be your last.
Oscar winners Chai Vasarhelyi and Jimmy Chin (Free Solo, The Rescue) offer a powerful portrait of Addario’s life over the past 30 years—from Iraq to Ukraine, and from Sierra Leone to Afghanistan. Pain is all around: colleagues have been murdered, family members are worried. Addario pays a high price to do what she does, but Love+War makes it beautifully clear that, on the balance, her intense way of life is truly worthwhile.