This quirky animated documentary was made by and about two half-brothers: Peter, whose mother is Cree—one of the largest First Nations communities in Canada—and Seth, whose mother is white. The film is as much about the nine-year process of making it as it is about the stories of the older, laconic Peter.
Filmed sporadically at Peter’s home on the Shamattawa Reserve, thousands of kilometers from Seth’s home in Toronto, the recordings are constantly interrupted by one of seven children, 12 dogs, or unexpected guests. These intrusions give the film both a light touch and a strong sense of authenticity. Alongside humorous anecdotes—about a bear trap, or an affectionate white owl—the film offers reflections on colonialism, racism, spirituality, and family relationships. The building of a tepee is a recurring theme throughout this collage of absurd stories, events, and conversations.