Lowland Kids
Howard (16) and Juliette (14) are the last two teens still living on Isle de Jean Charles, a magical piece of land surrounded by water in the U.S. State of Louisiana. Disconnected from the outside world and immersed in nature, they experienced true freedom growing up. They belong here, together with the other members of their indigenous community who have lived here for generations.
Howard, Juliette, and their uncle, who refused to abandon the island, are now about to become the first U.S. climate refugees. They are offered a relocation and a new house. But a cheaply constructed new build in a sterile new town can never be a home. Or can it? Lowland Kids is a personal story that puts a human face on an urgent global issue, one that will be increasingly common for future generations.