The Prince of Nanawa
While shooting a documentary about Guaraní, one of Paraguay’s official languages, filmmaker Clarisa Navas talks to people on a busy pedestrian bridge spanning the river that separates Paraguay from Argentina. This no-man’s-land is the setting for shady deals and small-scale smuggling. And it's a region that is regularly hit by extreme heat and flooding.
In the midst of this chaos, Ángel suddenly appears—Ángel Omar Stegmayer Caballero, as he proudly introduces himself—a talkative nine-year-old, wise beyond his years. The filmmakers are struck by the boy and return to visit him on his next birthday. From this point on, they continue to follow him. For Ángel, the camera quickly becomes a familiar companion and witness.