The Long Way to the Pasture
The herd and the herders endure the same hardships, seeming to be at one with the breathtakingly beautiful, inhospitable landscape. There is only the here and now, both for the protagonists (humans, animals, and nature) and for the viewer. At the same time, the film feels timeless: the journey has been made again and again, for centuries.
This highly cinematic account of an annual episode in the semi-nomadic existence of a shepherd family won two awards at its world premiere at the Oberhausen International Short Film Festival.