The Long Way to the Pasture
De kudde en de herders doorstaan dezelfde ontberingen, ze lijken één te zijn met het adembenemend mooie, onherbergzame landschap. Er is alleen het hier en nu, zowel voor de protagonisten (mens, dier en natuur) als voor de kijker. Tegelijk voelt de film tijdloos: dit is een tocht die al eeuwen wordt gemaakt.
Dit bijzonder filmische verslag van een jaarlijks terugkerende episode in het semi-nomadische bestaan van een herdersfamilie won twee prijzen bij de wereldpremière op het Oberhausen International Short Film Festival.