Welded Together
Terwijl Katya, een jonge, getalenteerde lasser, haar leven op de rails aan het zetten is, knaagt er ook eenzaamheid. Als ze besluit de familieband weer aan te halen, komt ze voor een harde realiteit te staan. Haar verslaafde moeder woont met haar halfzusje Amina in een vervuild appartement. Katya hoopt het gezin weer samen te smeden en te voorkomen dat Amina in een dysfunctioneel gezin opgroeit. De trauma’s uit haar eigen jeugd is Katya nooit volledig te boven gekomen. Is haar halfzusje nu hetzelfde lot beschoren?
In intiem gefilmde, rauwe scènes van de dagelijkse strubbelingen ontvouwt Katya’s verhaal zich als een aangrijpende speelfilm, die twee verhaallijnen vermengt. Een speelt zich af in Katya’s getroebleerde thuissituatie vol problemen, een ander in haar professionele omgeving – waar haar collega’s haar vakkundigheid waarderen, en waar Katya het gevoel heeft echt thuis te horen.
Opdat de geschiedenis zich niet herhaalt, en de cirkel van armoede en alcoholisme wordt doorbroken, moet Katya een moeilijke keuze maken. Een keuze die niet alleen haar eigen lot zal bepalen, maar ook de kansen voor haar zusje op een beter leven.