Volstrekt eigenzinnige, geanimeerde documentaire over en door twee halfbroers: Peter, de zoon van een moeder die behoort tot de tot de Cree, een van de grootste First Nations-gemeenschappen, en Seth die een witte moeder heeft. De film gaat zowel over het negen jaar durende maakproces als over de verhalen van de oudere, laconieke Peter.
De onregelmatig plaatsvindende opnamen in Peters huis in het Shamattawa-reservaat, duizenden kilometers verwijderd van Seth in Toronto, worden voortdurend onderbroken door een van de zeven kinderen, twaalf honden of bezoekers – verstoringen die de film een lichte toon en een groot gevoel van authenticiteit geven. Behalve geestige anekdotes, over bijvoorbeeld een berenval of een aanhankelijke witte uil, bevat de film observaties over kolonialisme, racisme, spiritualiteit en familierelaties. De bouw van een tipi loopt als een rode draad door de verzameling absurde verhalen, gebeurtenissen en conversaties.