Letters from Wolf Street
Vanuit zijn appartement aan de Wilcza-straat in Warschau filmt de Indiase Arjun Talwar een hedendaags en veranderend Polen. Om te leren integreren, legt Talwar, die al meer dan tien jaar in Polen woont, het dagelijkse straatleven vast. Met behulp van de bewoners krijgt hij nieuwe inzichten over zijn complexe en tegenstrijdige thuisland. Zo gaat hij op geschiedenisles bij een plaatselijke postbode, bezoekt hij een Syrische buurman die zijn geboortestad, Damascus, virtueel nabouwt en trekt hij de stad uit om een Roma-trouwerij bij te wonen.
Wat begint als een persoonlijke reis naar een thuisgevoel, verandert in een aangrijpend en humoristisch portret van een modern Polen, gezien door de ogen van een immigrant. De straat in het hart van Warschau dient als microkosmos van het land – vol praatgrage kappers, anarchistische schoenmakers en opstandige krakers.
De luchtige aanpak van Talwar schept ruimte voor gesprek. In een land geteisterd door angst vinden buurtgenoten voorzichtig de moed om te reflecteren op eigen vooroordelen, en een weg naar openheid en begrip in te slaan.