Lowland Kids
Howard (16) en Juliette (14) zijn de laatste tieners die nog op het Isle de Jean Charles wonen, een magisch stukje land omringd door water in de Amerikaanse staat Louisiana. Hier horen ze thuis, samen met de andere leden van hun inheemse gemeenschap, die hier al generaties lang woont.
Howard, Juliette en hun oom, die weigeren het eiland te verlaten, staan op het punt de eerste klimaatvluchtelingen in de Verenigde Staten te worden. Ze krijgen het aanbod om naar een nieuwe woning te verhuizen. Maar een goedkope nieuwbouwwoning in een steriele, nieuwe stad kan nooit een thuis zijn. Of toch wel? Lowland Kids vertelt een persoonlijk verhaal dat een menselijk gezicht geeft aan een wereldprobleem dat steeds algemener zal worden voor toekomstige generaties.