A Missed Call
Hoewel deze wereld naar de onze verwijst, ontbreekt het er aan menselijke verbondenheid. “Hier gaan mensen niet op de grond onder een boom liggen,” zegt de man, terwijl beelden uit oude homevideo’s mensen laten zien die precies dat doen. De man heeft hier een leven opgebouwd, er is geen weg terug. Maar hij verlangt naar thuis, iets wat nu alleen nog in zijn herinnering bestaat. A Missed Call is een surrealistische en intrigerende reis, die vragen oproept over verbondenheid, spijt en eenzaamheid.
Deze hybride film bevat een creatieve combinatie van videogames met film. Francesco Manzato gebruikt 8mm-films van zijn grootvader, die hij nooit heeft ontmoet. Door een alternatief universum te scheppen waarin hij voortleeft, wil de filmmaker de gaten in zijn verleden verzoenen met een imaginaire toekomst, en een dialoog creëren met de grootvader die hij zo graag gekend had.