Some of You Fucked Eva
In 2002 gebeurde er iets vreemds op een middelbare school in North Carolina: een hele groep cheerleaders viel op hetzelfde moment flauw. “Ze vielen neer als vliegen. Allemaal”, zegt een van de tieners over het voorval. Some of You Fucked Eva kijkt terug op dit raadsel. Maar anders dan andere films rondom een mysterie, lijkt deze er niet op uit om het op te lossen. De film biedt vooral een vreemde, boeiende en kunstzinnige dark trip die je in je buik raakt.
Beelden van de meisjes tijdens cheerleading-repetities worden vertraagd, keer op keer herhaald. Zo worden we gedwongen beter te kijken en bekende beelden van highschoolfilms te demonteren. De jonge regisseur Lilith Grasmug speelt telkens met stereotypen geprojecteerd op deze meisjes en hun lichamen, en onthult het geweld dat vaak in deze voorstellingen ligt besloten. Ze schept een alternatief universum dat we voelen, in plaats van zien.