Action Item
Burnout and depression are increasingly common conditions—but is this an individual issue, or a systemic one? In this thought-provoking film, director Paula Ďurinová reflects on an experience known to many, while often endured in isolation.
Through a sequence of extreme close-ups Ďurinová evokes the sensations of burnout, anxiety and stress. A mix of blurred images and echoing sounds conveys the experience of disorientation and lack of focus, alternating with long, clear shots of seemingly insignificant details. From this isolating experience, the film moves to a group session where several young people living in Berlin talk about feelings of overload and exhaustion, dissociation and shame.