I Will Forget This Day
Met registrerende beelden van wachtende jonge vrouwen in een Russische kliniek weet Alina Rudnitskaya een beklemmende spanning op te bouwen. De in grisaille gefilmde documentaire laat lang in het midden waar de vrouwen in badjas op wachten, wat er achter de klapdeuren gebeurt, en waarom ze zo terneergeslagen zijn.
Rudnitskaya lijkt hen van een afstand te filmen, maar zoomt daarmee juist in op wat zich afspeelt in de hoofden van de in zichzelf gekeerde vrouwen. De camera staat in de kale wachtkamer van de kliniek, met enkel een kapstok als aankleding en het dreigende geluid van de brancardwielen op de achtergrond.