Postcards from the Verge
Twee jonge Poolse geliefden maken een lange fietstocht dwars door de Andes. Hoe gevaarlijk dat is, blijkt als de bliksem om hen heen inslaat, de kou haar tol eist en de benen niet meer willen. Achter in een vrachtwagen proberen ze de grens naar Bolivia over te steken, terwijl een soldaat zijn geweer in de aanslag heeft.
De spanningen tussen beiden lopen steeds hoger op. Toch blijkt de reis ook een manier om zichzelf beter te leren kennen. De jonge man hangt vaak aan de lijn met zijn ouders die in scheiding liggen, en realiseert zich tot zijn verdriet dat thuis geen thuis meer is. Terwijl hij langzaam leert de ouderlijke band te verbreken, haalt hij die met zijn vriendin juist aan.