In deze geanimeerde raamvertelling stuit de Spaanse Inés tijdens een verblijf in India op een boek uit 1905, getiteld Sultana’s Dream. Daarin beschrijft de Bengaalse feministische denker en schrijver Rokeya Hossain een utopische plek, Ladyland, waar mannen thuis moeten blijven zodat vrouwen zich buiten vrij kunnen bewegen en ontwikkelen. Want is het niet logischer degenen die het gevaar vormen op te sluiten, in plaats van degenen die bedreigd worden in hun veiligheid?
Het boek vormt het startpunt voor een magisch-realistische zoektocht naar de rol van vrouwen vroeger en nu, naar de dynamiek tussen de twee seksen en naar het belang van dromers en dromen. Via denkers als Mary Beard en Paul B. Preciado en een bezoek aan haar vader in Rome, brengt de reis Inés uiteindelijk bij de verwaarloosde weduwen van Vrindavan.
Elk deel van deze door regisseur Isabel Herguera gecreëerde film heeft een eigen animatiestijl: de reis van Inés wordt weergegeven in inkt en waterverf; het levensverhaal van Rokeya in schaduwfiguren en het deel over Ladyland in traditionele Mehndi-patronen.