Filmmaker Hernández Lopéz doet daar met digitale kunstgrepen nog een surrealistisch schepje bovenop: in de spierwitte slaapkamer staat de massieve computer als hallucinant ruimteschip te stralen om Pol een stroom aan video’s en podcasts van financiële goeroes voor te schotelen. Op een mega-evenement van zo’n ‘finfluencer’ leert Pol, samen met het aanwezige, haast religieus gehypnotiseerde publiek, dat niemand een middelmatig leven hoeft te leiden. Met hulp van crypto hoopt Pol de cirkel van armoede waarin zijn familie zich bevindt te doorbreken.
Ondanks het zorgelijke onderwerp zijn de gesprekken met Pol hartveroverend, en trekt het lichtvoetige spel met AI ons mee in zijn vlucht uit de werkelijkheid. Voor een greenscreen, in een virtuele Lamborghini, gooit Pol vast de remmen los.